Geen paniek ! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Steffen Barentsen - WaarBenJij.nu Geen paniek ! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Steffen Barentsen - WaarBenJij.nu

Geen paniek !

Door: Derk-Jan

Blijf op de hoogte en volg Steffen

14 Januari 2015 | Tanzania, Moshi

Vandaag zou een lekkere rustdag worden, maar dat zijn we eerder van plan geweest. We zijn wel rustig begonnen, dara lag het niet aan. Pas om 9.00 uur ontbeten we en daarna computerden we wat in de bar. Begin van de middag wilden we naar het centrum van Moshi gaan voor een beetje sight seeing. Daarnaast leek het ons een goed plan om het kantoor van Shah tours te gaan bezoeken om daar de mensen te ontmoeten waar Livingstone mee samenwerkt.

Net voordat we wilden vertrekken sloeg bij mij de paniek toe. Het was stralend en warm weer dus ik wilde me stevig insmeren om mijn blank huid tegen de zonnebrand te beschermen. Zonnebrand kwijt! Nergens te vinden dus waarschijnlijk ergens laten liggen. Voor mij een grote ramp met een wandeling op grote hoogte voor de boeg. Grote vraag is waar je in Tanzania zonnebrand kan kopen. Wie gebruikt dat nou in dit land?

Het bezoek op kantoor bij de familie Shah is een groot succes. Ze waren zeer verbaasd en ook blij ons bij hun op kantoor te ontmoeten. We hebben goed kennis met elkaar kunnen maken, een rondleiding door het bescheiden kantoor gekregen en al het personeel ontmoet, inclusief oprichter vader Shah die er al dertig jaar werkt. Het bedrijf Shah Tours is een familiebedrijf waarin de dochter de contacten met de klanten heeft. We gaan er met een goed gevoel weer weg, alles komt zeer betrouwbaar en no nonsense over.

Terug naar de paniek want die is nog altijd aanwezig. Tot onze grote verbazing en vreugde vinden we in de 2e supermarkt factor 30 zonnebrand. Wat een opluchting! Gelijk op straat heb ik me ingesmeerd, wat weer vele rare gezichten oplevert. Wat is die blanke daar nu weer aan het doen zie je ze denken. We gingen met een gerust hard weer terug naar ons hotel achterop de motor maar voor we opstapten waren we nog getuige van een kleine sensatie. Twee motorrijders botsten tegen elkaar voor de ogen van twee agenten.

Een motor rijder wilde er snel vandoor gaan. Dat liet oom agent echter niet toe en in een, gezien zijn postuur, ongelooflijk snelheid wist de agent de motorrijder tot stoppen te dwingen. Hij tilde eenvoudig de motor van achteren op. Na een korte rennende achtervolging had de agent, behalve de motor ook de berijder bij de kladden.

Terug in het hotel een paar verkoelende baantjes in het zwembad getrokken, lekker gedineerd en daarna de briefing van de beklimming van de Kilimanjaro gehad. We gaan in een groep van vijf: het zijn twee Zweden, één Amerikaanse en wij. Eerste indruk is goed, het is een leuke groep.

Nog even snel onze spullen inpakken voor morgen en de blog schrijven, want dat doen we de komende acht dagen niet meer. En wat komt er bij het inpakken uit de bergschoenen ... de sunblock factor 50 die ik kwijt was. Goed opgeborgen zodat ik ze niet zou vergeten, zul je altijd zien.
Thuis ben ik ook nog wat dingen kwijt die op mysterieuze wijze zijn verdwenen. Ik weet nu dat die vast weer boven water komen.

Vanaf morgen gaat het gebeuren, geen paniek meer, we zijn er helemaal klaar voor!