Terug in Dar Es Salaam - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Steffen Barentsen - WaarBenJij.nu Terug in Dar Es Salaam - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Steffen Barentsen - WaarBenJij.nu

Terug in Dar Es Salaam

Door: Derk-Jan

Blijf op de hoogte en volg Steffen

22 Januari 2015 | Tanzania, Dar es Salaam

Vanochtend om 07.00 uur werden we door drie medewerkers van het Mountain Inn Hotel met onze baggage naar de bushalte gebracht. Weer een onderdeel van hun perfecte service.
De busreis was zoals we gewend zijn langer dan voorspeld. Een uurtje of 10 in plaats van de voorspelde 7 a 8.Over de busreis is weinig te melden, dromen onthouden lukt ons nooit.

In Dar Es Salaam stond Bishop David in zijn knaloranje “Tanzania2014.nl” T-shirt ons op te wachten. Wat een mooie man is dit toch. Na een rit van ruim een half uur door allerlei tussendoor-straatjes om de verkeersopstoppingen te ontwijken, zijn we weer op bekend terrain: de plek waar we bijna 3 weken geleden zijn begonnen.

Na het eten, gekookt door Bonna, bespreken we de dag van morgen. De bishop heeft een druk programma voor ons ingepland en hij wil starten om 05.30 uur. We gaan een project in Msongola bekijken. We zijn inmiddels wel wat gewend dus 05.30 uur is prima. Nu eerst gaan we rusten. Op de achtergrond horen we uit de kerk naast ons de preek van de vrouw van Bishop David met de volumeknop vol open.Het is weer feest daar.