we werden goed in de gaten gehouden door een aap - Reisverslag uit Bugungu, Oeganda van Steffen Barentsen - WaarBenJij.nu we werden goed in de gaten gehouden door een aap - Reisverslag uit Bugungu, Oeganda van Steffen Barentsen - WaarBenJij.nu

we werden goed in de gaten gehouden door een aap

Door: Corine Bonsink

Blijf op de hoogte en volg Steffen

24 Februari 2014 | Oeganda, Bugungu

zondag, ( rustdag )

Na een kort nachtje gaat de wekker om 04.45 uur,lekker vroeg op zondagmorgen.
De buren even wakker maken, en gauw opschieten, want om 05.15 uur ontbijt en daarna om 05.30 uur vertrekken, een kwartiertje uitgelopen. (05.45 uur )
Na een heftige rit zijn we aangekomen bij de veerboot, 06.30 uur allemaal wakker geschut.
07.00 uur vertrek veerboot, daar begint de safari al, aan de andere kant van de rivier liggen allemaal nijlpaarden, maar ja het is ook een zijtak van de Nijl.

We rijden verder na de gebruikelijke plas sessies, en gaan nu echt het park binnen, we zien veel veel dieren, zoals waterbokken, buffels, wrattenzwijnen, hertenbeest , olifanten, giraffen, apen, leeuwen ( 2 ), en heel veel vogels, maar daarvoor moeten we bij Henk en Elske zijn.

Om ongeveer 13.30 uur zijn we weer aangekomen bij de veerboot, we willen onze meegebrachte lunch gaan nuttigen , maar dat gaat helaas niet lukken vanwege brutale apen, dus we wachten tot we op de boot kunnen .

Tijdens het wachten onze eigen bijeenkomst gehad, we werden goed in de gaten gehouden door een aap.
Steffen heeft gelezen uit Genesis 1 vers 20 en Psalm 8 en Daniel 12 vers 3.
Daar heeft hij allemaal wat bijverteld, en we hebben liederen gezongen.

Ondertussen is het 14.00 uur geworden, en kunnen we vertrekken met de bootsafari.

Allemaal een beetje hongerig, maar nu kunnen we onze lunch ook lekker oppeuzelen,
we delen allemaal nog wat uit aan 4 kinderen, dus allemaal weer genieten.

Tijdens deze boottocht veel Nijlpaarden, krokodillen, olifanten, vogels en nog wat dieren gezien. Lekker lui op het dek zitten , kijken na al het moois wat Gods schepping te bieden heeft, en dat is heel wat, op het keerpunt nog een mooie waterval als toetje.

Teruggevaren,en om ongeveer 17.00 uur weer aan vaste wal, iedereen weer in de bus en terug naar ons mooie stekkie,
Uurtje hobbelen in de bus, gauw naar onze kamers, zwemkleding aantrekken en lekker even afkoelen.

Dan heb je met recht een zwembad vol kakelende Hollanders, maar gezellig.

Om 19.30 uur stond er weer een lekkere maaltijd voor ons klaar.

Daarna nog even bij het kampvuur gezeten, en de week doorgenomen.
Iedereen was erg moe, dus vroeg naar bed.

Maar er staat ons nog een verrassing te wachten, om 8.00 uur koffie op de kamer !!

Na een heftige week, waarin we heel veel gezien en meegemaakt hebben, was dit totaal iets anders.
We kunnen terugkijken op een geslaagde dag,en vooral een geslaagde week, en gaan nu onze laatste nacht in Oegaande tegemoet.

Morgen hebben we ook nog spannede dingen, ik weet niet of er dan ook nog geschreven gaat worden, maar we vliegen met de MAF, 2 vliegtuigjes naar Kampala, krijgen daar nog een rondleiding, en sluiten de dag af met een diner vlakbij het vliegveld, en hopen dan onze reis naar Nederland te aanvangen, en behouden in Amsteerdam aan te komen, en ons weer bij onze families te voegen.

Hartelijke groeten Corine Bonsink.

• 24 Februari 2014 - 09:55

Gerda Muis:

Erg leuk om op de hoogte gehouden te worden.
    Zo zijn de thuisblijvers toch ook een beetje mee geweest :-)

• 24 Februari 2014 - 11:09

Harrie En Niesje:

We zijn benieuwd naar jullie verhalen thuis. Fijn dat jullie zoveel indrukken en ervaringen hebben opgedaan. We hopen dat jullie gezond weer thuis mogen komen.
    Harrie en Nies.

• 24 Februari 2014 - 13:09

Annemieke:

Hoi lieve pap, alle verslagen gelezen! Wat indrukwekkend en bijzonder allemaal! Benieuwd naar de verhalen en foto's. Hopelijk verloopt de vlucht vanavond voorspoedig en mogelijk jullie veilig aankomen in Nederland! We kijken naar jullie uit! Liefs, Annemieke

• 24 Februari 2014 - 13:22

Henny Greevink:

Hoi Gerrit&Mannie,
    Wat een indrukken voor jullie en de groep. Ben bezig jullie verslagen te kopiëren voor oma.
    Een hele goede reis terug naar Nederland!

• 24 Februari 2014 - 19:00

Annet Steenwijk:

Beste Jan en Kees,
    Wat zal dat een mooi gezicht zijn geweest al die dieren die je bij ons achter de tralies ziet in de dierentuin en daar zo in de vrije natuur. Mooi om steeds weer de verhalen te lezen zo zijn we er toch een beetje bij. We hopen en bidden op veilige en goede vlucht. En hopen jullie morgen vroeg weer te zien op schiphol. EINDELIJK!!!!!!!!. Groeten, Dicky en Annet